30 listopada 2016

WYCIECZKA DO FRANCJI - FUNDACJA MAM MARZENIE


  Mam marzenie - fundacja pozwalająca dzieciom chorym z całej Polski, spełniać swoje największe i najskrytsze marzenia. Przykra prawda jest taka, że wiele z tych dzieci przez chorobę nie będzie miało już nigdy możliwości spełnić swych snów, jak wycieczka do DisneyLandu, spotkanie Swojego idola lub ulubionego aktora i wiele innych rzeczy. Dzięki temu stowarzyszeniu założonemu prze Małgorzatę Kożuchowską, to wszystko może być całkowicie realne!

  MOJE MARZENIE
  Moim marzeniem pierwotnym było pojechać do parku Asterixa we Francji. Jednakże to było w wieku 13 lat i niestety teraz moje upodobania się troszkę zmieniły. Zmieniłam w takim razie moje marzenie na samo zwiedzanie Paryża, a najważniejszym teraz punktem tej wycieczki stał się Wersal. Jak wiecie (A może i nie) jestem zawascynowana XVIII wiekiem. Każdy mi chyba przyzna rację, że jeżeli ktoś powie słowa XVIII wiek i Wersal, pierwsaz myśl która się nasuwa to Maria-Antonina. A może tylko ja tak mam?

  KTO MOŻE SPEŁNIAĆ TAKIE MARZENIA?
 Każdy. Każda osoba może zostać wolontariuszem w tejże fundacji. Z tego co mi wiadomo, trzeba mieć ukończene 18 lat, ale większych barier nie ma. Dodatkowo, każdy może wspomóc organizację finasowo na stronie Mam marzenie. Nie ma przeszkody by do realizacji przyłączyły się także firmy i inne stowarzyszenia. Jeżeli jest to także jakiś wyjazd, moża pomóc, jak w moim przypadku, udostępniając dom. Tak, przez 5 dni mieszkałam z Olą i wolontariuszką u pani Anety, która z pochodzenia jest Polką, ale od 25 lat mieszka we Francji z mężem i synem.

  CZY PARYŻ JEST ŁADNY?
  Jest ładny, ale nie piękny. W skrócie, jeżeli chodzi o metro to najlepiej opowiem Wam krótką historię po przyjeździe. Oglądałam z tatą film "Trzy kolory: niebieski" z 1993 roku. Była tam scena, dość długa, w trakcie której była pokazana jedna ze stacji metra. Widząc to zrobiłam wielkie oczy i szybko zawołałam Olę, z którą byłam na tej wycieczce. Zobaczywszy ten fragment krzyknęła "Takie same widziałyśmy tam kafelki !". Najsmutniejsze jest to, że ten fim ma 26 lat. Nie tylko metro jest takie, ale też ulice nie są gorsze od Naszych ulic. Nie wiem czy przestali dbać o porządek miasta po sezonie letnim, czy jest tak cały czas. Ogólnie, słysząc opinie innych osób oczekiwałam czegoś innego, lepszego.

  WERSAL I INNE ZABYTKI
 Wspominałam już, że Wersal był dla mie najważniejszy! Miałam okazje go zobaczyć w 2 dzień  wycieczki, w niedzielę. Spędziłam tam pół dnia i nie żałuję! Byłam na początku trochę zawiedziona, ponieważ ogrody przez brzydką pogodę (W tym dniu niestety padało) były zamknięte. Mogłam tylko patrzeć przez okna w środku na ten ogromny obszar i wzdychać. Trzeba było mi zrobić takie zdjęcie w tym oknie, jeszcze z kapiącą łezką z jednego kącika oczu z dopiskiem "Karolinka czeka na otwarcie ogrodów - przekaż 1% swojego podatku" :D Na szczęście po paru godzinach ogrody otworzyli i byłam w siódmym niebie!

  W innych dniach zdążyłyśmy zwiedzić wieżę Eiffa (kto by się spodziewał), łuk triumfalny, katerdrę Notre dame (tylko z zewnątrz, ponieważ spóźniłyśmy się 15 minut) operę, muzeum kina, louvre i katkumby. Z katakumbami był mały problem, ponieważ wolontariuszka bała się do nich pójść, ale udało się ją przekon.. Na sam koniec podróży płynęłyśmy wieczorem promem po Sekwanie - było magicznie! Na koniec było także oficjalne wręczenie dyplomu spełnionego marzenia.

Niżej załączam pare moich zdjęć z wycieczki :)











22 komentarze:

  1. Taka fundacja to świetna rzecz :D
    Dobrze, że się odwiedziłaś paryż :) Sama marzę o wycieczce do Wersala :)

    gabrielle-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna jest ta fundacja , wszystkie fundacje są moim zdaniem bardzo bardzo pomocne i miłę dla chorych osób :)
    Pozdrawiam
    http://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ja Kocham Paryż! Byłam tam 10 razy. Uważam, że jest piękny na swój sposób, Montamartre szczególnie. Polecam Ci zobaczyć, po prostu niesamowita dzielnica. Marais jest też super klimatyczne no i cały brzeg Sekwany. Fajnie że miałaś taką możliwość wyjazdu z fundacji. Mamy dużo wspólnego, bo ja także uwielbiam francuski i studiuję filologię na 4 roku ^^ a już od gimnazjum się uczę tego języka.

    Dodaję do osberwujących :>
    http://sarowly.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no to faktycznie mamy dużo wspólnego!
      Dziękuje :)

      Usuń
  4. słyszałam o gtej fundacji, warto pomagać innym

    http://dressupwithpatt.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. cieszę się, że działają takie fundacje. I super, że udało Ci się zobaczyć Paryż :)
    piękne zdjęcia!
    pozdrawiam
    www.zyciejakpomarancze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Super ta fundacja! Fajnie, że udało Ci się odwiedzić Paryż, to piękne miejsce :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  7. Takich fundacji powinno powstawać więcej, bo ich cel jest cudowny :)
    Śliczne zdjęcia! Dokładnie za tydzień też jadę do Paryża i już nie mogę się doczekać!
    MÓJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  8. Warto mówić o takich fundacjach jak ta, często mało osób wie o ich istnieniu :/
    Pozdrawiam :*

    http://wiktoriamigdar.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc, zanim zgłosiłam się do tej fundacji, nawet nie wiedziałam o jej istnieniu! Teraz znam, i to nie jedną, i planuję w przyszłości być wolontriuszką w niej :)

      Usuń
  9. Świetna inicjatywa, pozwalająca spełnić marzenia :)
    Piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestes cudowna osoba pokazujac czytelnika, ze warto nie tyle miec marzenia- a je realizowac ;3 do tego wielki plus dla ciebie, ze pomagasz spelnic je innym
    MOJE MIEJSCE W SIECI ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za miłe słowa!
      Teraz nie ja je spełniam, ale planuję :)

      Usuń
  11. Byłam raz w Paryżu i zakochałam się w tym miejscu :) Jest przepiękne :) i ten klimat ... coś pięknego :)
    Obserwuję :*:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też byłam w tej fundacji jak byłam młodsza! Cudowne wspomnienia. Ale szczerze mówiąc nie wiedziałam, że zostało to założone przez Korzuchowską. Ale ciesze się, że spełniłaś swoje marzenie! Tak trzymaj. :*
    Www.nixstaystrong.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Nawet w blogowym świecie można znaleźć kogoś z tej fundacji! :D

      Usuń
  13. I like your blog, its really dope.
    Do you want to follow each other?
    If you want, than follow me, and let me know in comments, so I can follow you back with pleasure.
    We can follow each other on Instagram @andjela.dujovic, let me know in the comments so I can follow you back.

    www.bekleveer.com
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  14. to buy GenF20 Plus on line or have basically found out approximately it for the primary time, you must recognize these records about this unique product:http://www.healthsupreviews.com/neurocyclin/

    OdpowiedzUsuń

♥ Nie krępuj się z dodaniem komentarza, nie gryzę! :D
♥ Zostaw link do Swojego bloga, na pewno zajrzę.
♥ Komentarze typu obs/obs będą ignorowane.
♥ Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję!