25 lipca 2016

JAK ZNALEŹĆ POMYSŁ NA TYTUŁ, POST CZY BLOGA?

  Nie mam pomysłu na tytuł. Nie mam pomysłu na post. Nie mam pomysłu na prowadzenie bloga! Każdy by chciał mieć swój kącik, ale jak co do czego przychodzi, to nie mamy pomysłu. Najlepiej pójść na łatwiznę i pisać bloga o modzie, bo przecież w blogowym świecie jest ich mało. Dodatkowym atutem takiego kąciku jest duża popularność. Duża popularność oznacza dużo wyświetleń, wyświetlenia przyczyniają się do dużej ilości komentarzy, a to skutkuje dużą ilość obserwatorów. Jednak trzeba zadać sobie pytanie, czy warto iść zawsze tą samą drogą co inni? Czy trzeba zawsze być baranem, który idzie za stadem? Pamiętajmy jednak, że stado zawsze trafia do tej samej zagrody, przez co jest ograniczony dostęp do reszty świata.



  Pomysł na bloga jest najtrudniejszy. Jak zrobić by być oryginalnym? Jak zrobić, by czetelnicy go polubili? Wydaje mi się, że najlepszym sposobem jest, by pisać o swoich pasjach, o tym, co lubimy. Bez sensu pisać bloga kulinarnego, jak w ogóle nie znamy się na gotowaniu. Bez sensu pisać o dekorowaniu wnętrz, jak zupełnie nie mamy o tym pojęcia. Uwierzcie mi, jeżeli w jakimś stopniu to miejsce będzie odzwieciedlało Was, od razu będzie ciekawsze dla czytelnika. Każdy Wasz post będzie tym samym bardziej interesujący, a co za tym idzie, większa też szansa na osiągnięcie sukcesu!

  Pomysł na post jest jednym z prostrzych rzeczy, choć wydawało by się inaczej. Tak jak przy wystąpieniu, grze czy chociażby w kontaktach między ludzkich, najgorszy jest ten pierwszy krok. Gdy już go wykonacie, słowa same będą się już cisnęły na klawiaturę. Trzeba jednak pamiętać, by nie pisać postu na siłę. Jeżeli danego dnia, a nawet tygodnia nie macie weny do pisania, to po prostu tego nie róbcie. Zróbcie sobie przerwę. Może właśnie potrzebujecie odpoczynku. Czytelnik to zrozumie, przecież on też miewa gorsze dni, każdy je ma. Jeśli danego dnia akurat macie tysiąc pomysłów, to jak najbardziej to wykorzystajcie! Aby nie zaśmiecać tablicy wieloma wpisami w tym samym momencie, zróbcie jego wersję roboczą. Po coś jednak ta opcja została zrobiona! Czytelnik przecież nie wchodzi na Waszego bloga co parę godzin (Chcielibyście :D) ale co parę dni. Są dwie strony medalu, czytelnik musi Was zrozumieć, tak samo jak Wy go.

  Pomysł na tytuł czasem przychodzi szybko, a czasem nie możesz wymyślić go przez dwa dni.(Wcale nigdy tak nie miałam) Każdy chce tytuł, który przyciaga uwagę. To właśnie dzięki niemu, czytelnik ma ochotę dalej zagłębiać się w treść wpisu. Ile razy już natknęłam się na różnych blogach na bardzo ciekawe tytuły, które nakłoniły mnie do dalszego czytania. Są też takie, na których nic interesującego nie rzuca się w oczy. Wtedy po prostu zamykam kartę, nie mam ochoty marnować czasu. Niestety w dzisiejszych czasach często ocenia się książkę po okładce. O tym właśnie zjawisku wspomniałam także w miliony niepasujących do tekstu zdjęć. W dobrym tytule powinna się znaleźć cała treść wpisu lub chociaż jego sens. To trochę jak w szkole, gdy macie napisać rozprawkę i macie do niej napisać tezę lub streszczenie. Oczywiście tutaj jest łatwiej, ponieważ mamy nieograniczoną ilość słów. Tytuł postu jest jego wizytówką, nie zapominajcie o tym.

  Trudno dojść do perfekcji, w której połączymy to wszystko ze sobą, ale zawsze trzeba dążyć do celu. Prowadzenie bloga nie jest takie łatwe jak nam się wydaje, to ciągłe poprawki i nauka. Poprawki we wpisach, w wyglądzie bloga. Nie ma lepszej satysfakcji, niż pochwała czytelnika lub jakiejś osoby trzeciej, a jeszcze lepiej, jak dostaniemy tą pochwałę od ważnej nam osoby. Sama nie jestem super doświadczoną blogerką (nie przepadam za tym słowem, ale czasem warto go użyć) więc byłoby mi bardzo miło, gdybyście w komentarzach podali swoje triki, pomagające w tworzeniu własnego kącika!

29 komentarzy:

  1. Ja mam zawsze problem z tytułami, a w zanadrzu kilka notek, które czekają aż mnie natchnie na tytuł :D
    http://iga-be.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie to wszystko napisałaś! Czasem dłużej myślę nad tytułem posta niż nad jego całą treścią!

    Pozdrawiam serdecznie, |MÓJ BLOG|

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobrze piszesz posty :)

    CHCE SIĘ ŻYĆ
    Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój blog opiera się głównie na zdjęciach, to na nich opiera się prawie każdy post. Często zastanawiam się dłużej nad tytułem, ale zawsze coś wymyślę. :)

    metrdwadziescia-w-kapeluszu.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie mam trików, nie uważam siebie nawet za jakąś perfekcyjną blogerkę, ponieważ wiem, że mój blog nie jest doskonały, jestem bardziej początkująca, więc... jak chodzi o tytuły to są bardzo ogólne, po prostu taki, o czym jest mój post, a na chwilę obecną większość moich postów to recenzje, a tytuł nie jest jakimś dużym problemem :D
    Pozdrawiam,
    nastolatka-marzcielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapomniałam jeszcze dopisać ważnej rzeczy do mojego komentarza, więc zrobię to w tym xD
    Twój blog jest bardzo ciekawy, a posty piszesz wspaniale. :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Normalnie mi z nieba spadłaś!
    Jestem nowa w blogosferze! Właśnie dodałam pierwszego posta, byłoby mi miło, gdyby ktoś zajrzał i ocenił moją pracę!
    Link do posta! poza--granicami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zazwyczaj nie mam problemu z pomysłami na posta/tytuł :) Czasem wręcz przychodzi po kilka pomysłów dziennie.

    https://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam czasami problem z pomysłami, ale tytuły przychodzą mi zazwyczaj w kilka chwil;)
    Na moim blogu staram się mieszać różne rodzaje:D

    Mój blog - KLIK:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeju , ale fajny blog.
    Szkoda , że nie byłam tu wcześniej , ja zawsze mam problem z tytułami.
    Świetny blog , obserwuję i zapraszam do siebie.
    http://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się z Twoimi słowami :D Ja sama mam kilka swoich pomysłów, które mam zamiar realizować :)




    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, Paputeq 

     
      


     

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja się zgadzam z tym, pisanie bloga o czymś, co nas nie interesuje jest męczące i dla nas, i dla czytelników. Posty na siłę "żeby dodać" też są złe, wolę przeczytać jeden post napisany z serca raz na jakiś czas niż nawet kilka dziennie, ale takich... wymęczonych. Natomiast tytuł zazwyczaj dość szybko przychodzi mi do głowy, zwykle najpierw piszę tytuł (potem ewentualnie go zmieniam i coś dodaję), a najpóźniej wymyślam go w trakcie pisania postu. Ale też rozumiem, że czasem bywa ciężko z nim, w końcu to pierwsza rzecz, jaką widzi czytelnik i często decyduje, czy dalej będzie czytał, dlatego warto, aby był pomysłowy i intrygujący. Fajny post, cenne rady :)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Blogowanie samo w sobie nie jest wcale prosta sprawa :/ ja niestety cZesto spotykam sie z niezrozumieniem. Wszyscy uważają ze to nie jest nic trudnego

    OdpowiedzUsuń
  14. Moim zdaniem zakładanie bloga bez pomysłu jest trochę bez sensu. Potem cały blogspot zawalony jest blogami bez pasji, na które autor totalnie nie ma pomysłu. Jednak Twój post jest pomocny dla ludzi, którzy mają już swoje miejsce w internecie i po prostu potrzebują się czymś zainspirować, a gdy już to zrobią, tworzą coś sami, bądź szukają pomysłu na nowy tytuł ;]
    /Agrafka
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja na szczęście nie mam z tym problemu:)
    Pozdrawiam,
    jestem-folta.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo przydatny post! Wszystko genialnie opisane :* ja mam zawsze problem z tytułem do postu, nie mogę go czasem wymyślić :*
    Zapraszam: http://allixaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja myślę, że warto pisać o tym co nas interesuje, nawet jak to jest miliardowy blog o modzie, jak mamy pomysl by był inny niż każdego to czemu? Warto by czeprać z tego radość ;)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  18. Według mnie nazwa powinna być krótka i wpadająca do głowy. Nazwy postów to już jak ktoś uważa. Ważniejsza jest jednak treść niż super nazwa + super zdjęcia kiedy notka jest po prostu nudna/nijaka.

    www.gitaraiszpilki.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że sama treść posta też jest bardzo ważna. Najlepszy wpis jest jednak, gdy te oba, tytuł i treść, są godne uwagi :)

      Usuń
  19. Pomysłów mam tysiące! Ale nigdy nie mogę się zebrać, żeby napisać notkę w terminie! Dlaczego?!

    Tylko się mnie nie przestrasz, proszę :) Dziwoląg

    Pozdrawiam cieplutko
    Julka.bb

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam z tym problem, ale jakoś dążę małymi kroczkami do poprawy :)

      Usuń
  20. Ja często zapisuje w telefonie jakieś tytuły, cytaty lub inne rzeczy, dzięki którym mogę wpaść na tematykę posta:)
    Czasami zdarza mi się popełniać błędy, o których pisałaś, ale teraz jestem tego świadoma!
    Obserwuję :) Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  21. ja posty piszę na zapas. dzięki temu mam pewność że nawet jak mam ciężki dzień i jestem zmęczona to na blogu coś się pojawi. obserwuję:(

    OdpowiedzUsuń
  22. I like your blog, its really dope.
    Do you want to follow each other?
    If you want, than follow me, and let me know in comments, so I can follow you back with pleasure.
    We can follow each other on Instagram @andjela.dujovic, let me know in the comments so I can follow you back.

    www.bekleveer.com
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajnie to napisałaś:) Dobra wskazówka dla początkujących i zagubionych blogerów: )
    www.wkrotkichzdaniach.pl - nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeszcze chyba nie miałam problemu z tytułem posta. A nad nazwą bloga musiałam chwilę pomyśleć.


    http://thesnowtime.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Przydatny post :) ja w ostatnim czasie mam pomysły ale na początku często nie miałam weny x Pozdrawiam i zpraszam: KLIK

    OdpowiedzUsuń

♥ Nie krępuj się z dodaniem komentarza, nie gryzę! :D
♥ Zostaw link do Swojego bloga, na pewno zajrzę.
♥ Komentarze typu obs/obs będą ignorowane.
♥ Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję!