10 czerwca 2016

JAK ZROBIĆ ZWIJANIE TEKSTU "CZYTAJ DALEJ"?

  Po pewnym czasie na blogu tych wszystkich postów jest tak dużo, że można się pogubić. Macie tak czasem, że wchodzicie na bloga, chcecie się dokopać do konretnego wpisu, a zajmuje Wam to dziesięć minut? Nie mówię tu o krótkich notkach, które nikomu nie przeszkadzają w poszukiwanach. Mam tu na myśli jednak te długie posty, dodatkowo najlepiej z milionami, nieprzyciętych odpowiednio zdjęć. Aż odechciewa się czytać, prawda? W tym przypadku bardzo może nam się przydać zwijanie tekstu. Naprawdę, jest to bardzo przydatna funkcja i bardzo prosta do zastosowania!

 Aby ustawić zwijanie konkretnego tekstu wchodzimy w następujące karty:
Posty → Opubikowane → [Wybrany przez nas wpis] → Edytuj
  W danym miejscu gdzie chcemy to zastosować klikami małą ikonkę przeciętej kartki (Mi to przypomina ryj dinozaura). Jest ona pomiędzy wstawianiem filmu, a wyrównaniem tekstu. Niestety jeżeli chcemy dodać ten gadżet dla każdego postu, musimy w każdy wejść osobno.






   Oczywiście napis ten także można zmienić! Można mieć "Czytaj więcej", "Dalej", "Więcej", "Dalsza część tekstu" itp. Żeby zmienić to wchodzimy w następujące karty:
Układ → Main → Posty na blogu → Tekst linku do strony z postem

  Moje "czytaj dalej" nie jest zbyt rozbudowane pod kątem wizualnym, ale mi takie wystarcza. Wydaje mi się, że najprostrze często jest też najlepsze, ale to tylko moje zdanie, każdy może mieć inne. Sama na samym początku blogowania miałam fazę na dużo i kolorowo, więc jak najbardziej zrozumiałe! Oczywiście, nie mówię, że kolorowo jest brzydko, nic z tych rzeczy. Jedna czy dwie ikonki mogą bardziej przyciągać uwagę, po prostu nie ładnie to wyglada,gdy wszystkie gadżety są pstrokate. Odciągają one wtedy uwagę od reszty, a Nasze oczy się gubią w takim tłoku. 
  Ustawienie tła dla "Czytaj dalej" ma bardzo podobną procedurę co w Jak zrobić kolorowe tło w gadżetach i kartach?. Na wstępie piszę, że to jest tylko kod CSS, więc nie trzeba zmieniać i grzebać w tych małych literkach i cyferkach w szablonie. Podaję teraz następujące karty w które musimy wejść:
Szablon → Dostosuj → Zaawansowane → Dodaj arkusz CSS


.jump-link a, #blog-pager-post a {padding: 2px;}
.jump-link a, #blog-pager-post a {background-color: #ccc;}
.jump-link a, #blog-pager-post a {margin: 20px 160px 40px 600px;}
.jump-link a, #blog-pager-post a {border-radius: 0px 30px 30px 0px;}
.jump-link a, #blog-pager-post a {font: normal 24px Lobster;}
.jump-link a, #blog-pager-post a {border-bottom: 4px solid #ccc;} 


Padding - Odległość między tekstem, a podkreśleniem
Font - Rozmiar i rodzaj czcionki
Background-color - Kolor tła
Margin - Marginesy
Border-radius - Zaokrąglenie rogów tła
Border-bottom - Rozmiar, kolor i rodzaj podkreślenia

  Teksty pogrubione są kodami, które trzeba wpisać w pole arkusza CSS. Każda wartość i znak zaznaczony na czerwono można zmienić wedle uznania. Możliwości z zaokrągleniem rogów jest dużo, można się trochę pobawić. Jeżeli jest już ustawione tło, wystarczy teraz tylko kliknąć zastosuj do bloga i gotowe! Moim zdaniem, łatwiej jest dodać kod CSS niż grzebać w HTML-u. Jeżeli coś źle wyjaśniłam lub macie jeszcze dodatkowe pytania na ten temat, zapraszam do zadawania pytań w komentarzach lub na pocztę e-mail :)


12 komentarzy:

  1. Świetne:)
    obserwujemy?:)

    mylife-tasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post, mnie ten html i css czasem sen z powiek zjada, bo co patrzę w kod to mnie niechęć do niego bierze :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Super! Chętnie skorzystałabym, ale 4 tygodnie temu ;) Mam nowy wygląd bloga, więc mój blog jest świeżuteńki ;) Pozdrawiam Cię cieplutko, masz super blog i obserwuję!Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo przydatny dla mnie post, ponieważ dopiero zaczynam przygodę z blogiem, bardzo dziękuję! Pozdrawiam :)
    http://aladejewska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurczę podoba mi się coś takiego. :) Szkoda, że trzeba wchodzić na każdy post z osobna, ale mimo wszystko myślę, że warto. Bardzo pomocny post! Trzymaj się ciepło, obserwuję. :) Arleta

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatny post. Zawsze można tez pobrać gotowy szablon, gdzie ta opcja jest już z góry ustawiona ;)
    KAKTUSOWY SAD

    OdpowiedzUsuń
  7. Super! Bardzo pomocny post dla osób, które nie wiedzą jak coś takiego zrobić :)
    Anonimoowa - Klik

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja to jestem zielona w takich tematach, więc jak najbardziej przydatny post.:)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Przydatny post dla początkujących blogerów :)
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Nie krępuj się z dodaniem komentarza, nie gryzę! :D
♥ Zostaw link do Swojego bloga, na pewno zajrzę.
♥ Komentarze typu obs/obs będą ignorowane.
♥ Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję!